Магістр
другого (магістрського) рівня вищої освіти
Спеціальність: F3 Комп’ютерні науки
Галузь знань: F Інформаційні технології
другого (магістрського) рівня вищої освіти
Спеціальність: F3 Комп’ютерні науки
Галузь знань: F Інформаційні технології
Відповідь на звіт експертної групи;
Коментар до проекту висновку галузевої експертної ради;
Рішення Національного агентства.
Мета освітньої програми
Освітньо-професійна програма орієнтована на:
– підготовку фахівців з комп’ютерних наук, здатних розв’язувати задачі в галузі професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності у сфері комп’ютерних наук, що передбачає як вільне володіння наявними знаннями, так і спроможність їх застосування на практиці;
– задоволення потреб роботодавців у кваліфікованих фахівцях з інформаційних технологій.
Загальні компетентності (ЗК)
ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК02. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК03. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК04. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
ЗК05. Здатність вчитися й оволодівати сучасними знаннями.
ЗК06. Здатність бути критичним і самокритичним.
ЗК07. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК08. Здатність працювати в команді.
Спеціальні (фахові) компетентності спеціальності (СК)
СК01. Усвідомлення теоретичних засад комп’ютерних наук.
СК02. Здатність формалізувати предметну область певного проєкту у вигляді відповідної інформаційної моделі.
СК03. Здатність використовувати математичні методи для аналізу формалізованих моделей предметної області.
СК04. Здатність збирати і аналізувати дані (включно з великими), для забезпечення якості прийняття проєктних рішень.
СК05. Здатність розробляти, описувати, аналізувати та оптимізувати архітектурні рішення інформаційних та комп’ютерних систем різного призначення.
СК06. Здатність застосовувати існуючі і розробляти нові алгоритми розв’язування задач у галузі комп’ютерних наук.
СК07. Здатність розробляти програмне забезпечення відповідно до сформульованих вимог з урахуванням наявних ресурсів та обмежень.
СК08. Здатність розробляти і реалізовувати проєкти зі створення програмного забезпечення, у тому числі в непередбачуваних умовах, за нечітких вимог та необхідності застосовувати нові стратегічні підходи, використовувати програмні інструменти для організації командної роботи над проєктом.
СК09. Здатність розробляти та адмініструвати бази даних та знань.
СК10. Здатність оцінювати та забезпечувати якість ІТ-проєктів, інформаційних та комп’ютерних систем різного призначення, застосовувати міжнародні стандарти оцінки якості програмного забезпечення інформаційних та комп’ютерних систем, моделі оцінки зрілості процесів розробки інформаційних та комп’ютерних систем.
СК11. Здатність ініціювати, планувати та реалізовувати процеси розробки інформаційних та комп’ютерних систем та програмного забезпечення, включно з його розробкою, аналізом, тестуванням, системною інтеграцією, впровадженням і супроводом.
СК12. Здатність документувати хід та результати проєктної роботи, володіти основними методологіями, стандартами та архітектурними фреймворками, що визначають сукупність, структуру та зміст проєктної та робочої документації комп’ютерних та програмних систем різного призначення.
СК13. Здатність аналізувати сучасні світові тенденції розвитку комп’ютерних наук та уявляти перспективи розвитку інформаційних технологій, моделювати процеси розвитку і трансформації інформаційно-комунікаційних технологій в практичній професійній роботі.
СК14. Здатність розуміти інноваційний характер ІТ-проєкту як системи взаємопов’язаних цілей і програм їхнього досягнення, що являють собою комплекс науково-дослідних, дослідно-конструкторських, виробничих, організаційних, фінансових, комерційних та інших заходів, відповідним чином організованих, оформлених комплектом проєктної документації, що забезпечують ефективне вирішення конкретного науково-технічного завдання, вираженого в кількісних показниках.
СК15. Здатність до аналізу бібліографічних джерел у відповідності до певної науково-технічної задачі: вміти проводити пошук і порівняльний аналіз бібліографічних джерел у відповідності до поставленої мети, визначати неповноту наявної науково-технічної інформації.
СК16. Здатність до представлення наукових результатів: знати стандарти і вимоги до науково-технічних текстів у галузі комп’ютерних наук, вміти цитувати бібліографічні джерела, розуміти вимоги до академічної доброчесності.
Програмні результати навчання (РН)
РН1. Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері комп’ютерних наук і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень, критичне осмислення проблем у сфері комп’ютерних наук та на межі галузей знань.
РН2. Мати спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем комп’ютерних наук, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур.
РН3. Зрозуміло і недвозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію у сфері комп’ютерних наук до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються.
РН4. Управляти робочими процесами у сфері інформаційних технологій, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів.
РН5. Оцінювати результати діяльності команд та колективів у сфері інформаційних технологій, забезпечувати ефективність їх діяльності.
РН6. Розробляти концептуальну модель інформаційної або комп’ютерної системи.
РН7. Розробляти та застосовувати математичні методи для аналізу інформаційних моделей.
РН8. Розробляти математичні моделі та методи аналізу даних (включно з великим).
РН9. Розробляти алгоритмічне та програмне забезпечення для аналізу даних (включно з великими).
РН10. Проєктувати архітектурні рішення інформаційних та комп’ютерних систем різного призначення.
РН11. Створювати нові алгоритми розв’язування задач у сфері комп’ютерних наук, оцінювати їх ефективність та обмеження на їх застосування.
РН12. Проєктувати та супроводжувати бази даних та знань.
РН13. Оцінювати та забезпечувати якість інформаційних та комп’ютерних систем різного призначення.
РН14. Тестувати програмне забезпечення.
РН15. Виявляти потреби потенційних замовників щодо автоматизації обробки інформації.
РН16. Виконувати дослідження у сфері комп’ютерних наук.
РН17. Виявляти та усувати проблемні ситуації в процесі експлуатації програмного забезпечення, формулювати завдання для його модифікації або реінжинірингу.
РН18. Збирати, формалізувати, систематизувати і аналізувати потреби та вимоги до інформаційної або комп’ютерної системи, що розробляється, експлуатується чи супроводжується.
РН19. Аналізувати сучасний стан і світові тенденції розвитку комп’ютерних наук та інформаційних технологій.
РН20. Створювати та досліджувати інформаційні та математичні моделі систем і процесів, що досліджуються, зокрема об’єктів автоматизації.
РН21. Розробляти та викладати спеціалізовані навчальні дисципліни з інформаційних технологій у закладах вищої освіти.
РН22. Вміти проводити пошук і порівняльний аналіз бібліографічних джерел у відповідності до поставленої мети, визначати неповноту наявної науково-технічної інформації.
РН23. Аналізувати сучасні світові тенденції розвитку комп’ютерних наук та уявляти перспективи розвитку інформаційних технологій.
РН24. Знати стандарти і вимоги до науково-технічних текстів у галузі комп’ютерних наук, вміти цитувати бібліографічні джерела, розуміти вимоги до академічної доброчесності.
Силабуси навчальних дисциплін
1 Семестр
Комп'ютерний зір - OK 1.2 (5 ЄКТС) - проф. Машталір В.П.
Обчислювальний інтелект - ОК 1.3 (5 ЄКТС) - проф. Бодянський Є.В.
Теорія комп'ютерних систем та методологія їх проєктування - ОК 1.4 (5 ЄКТС) - проф. Міщеряков Ю. В.
Аналітика великих та довільних даних - ОК 1.5 (6 ЄКТС) - проф. Кіріченко Л.О.
Методологія стиснення даних - ОК 2.1 (4 ЄКТС) - проф. Машталір С.В.
Вибіркові дисципліни
Структурний аналіз та інтелектуальне оброблення багатовимірних даних - ВБ 2.1 (5 ЄКТС) - проф. Гороховатський В.О.
Класифікація даних в інтелектуальних системах - ВБ 2.2 (5 ЄКТС) - проф. Гороховатський В.О.
2 Семестр
Нечіткі моделі та методи аналізу даних - ОК 1.6 (5 ЄКТС) - проф. Петров К.Е.
Технології управління та оцінювання ІТ-проєктів, комп'ютерних і програмних систем - ОК 1.7 (3 ЄКТС) - доц. Сакало Є.С.
Класифікація та кластеризація відео даних - ОК 2.2 (4 ЄКТС) - проф. Машталір В.П.
Вибіркові дисципліни
Методи оптимізації в машинному навчанні - ВБ 2.3 (5 ЄКТС) - доц. Шафроненко А.Ю.
Глибинне навчання - ВБ 2.4 (5 ЄКТС) - доц. Шафроненко А.Ю.
Інформаційні технології планування ІТ-стартапів - ВБ 2.5 (5 ЄКТС) - доц. Творошенко І.С.
Методологія організації розроблення ІТ-проєкту - ВБ 2.6 (5 ЄКТС) - доц. Творошенко І.С.
Технології тестування програмного забезпечення комп'ютерних систем - ВБ 2.7 (5 ЄКТС) - доц. Тітова О.В.
Технології врахування вимог до програмного забезпечення інформаційних систем - ВБ 2.8 (5 ЄКТС) - доц. Тітова О.В.
3 Семестр
Методи аналізу візуальної інформації в комп'ютерних системах - ОК 2.3 (4 ЄКТС) - доц. Кобилін О.А.
Сучасні методи розпізнавання образів - ОК 2.4 (3 ЄКТС) - доц. Любченко В.А.
Організація, методологія та інформаційні технології в наукових дослідженнях - ОК 2.5 (3 ЄКТС) - доц. Творошенко І.С.
Практика за темою кваліфікаційної роботи - ОК 2.6 (10 ЄКТС) - доц. Творошенко І.С.
Кваліфікаційна робота - ОК 2.7 (10 ЄКТС)
Гуманітарні та соціально-економічні дисципліни
Українська мова як іноземна - ОК 1.1* - (3 ЄКТС) - Доцент кафедри мовної підготовки Деркач Г. О.
Інтелектуальна власність - ВБ 1.1 - (3 ЄКТС) - Професор кафедри програмної інженерії Дудар З. В.
Ділова іноземна мова - ВБ 1.2 - (3 ЄКТС) - Доцент кафедри іноземних мов Кринська Н. В.
Філософські проблеми наукового пізнання - ВБ 1.3 (3 ЄКТС) - Доцент кафедри філософії Покровський А. М.
Педагогіка вищої школи - ВБ 1.4 - (3 ЄКТС) - Старший викладач кафедри філософії Митцева О.С.
Економічне обґрунтування проєктів - ВБ 1.5 - Доцент кафедри економічної кібернетики та управління економічною безпекою Стороженко О. В.
Опитування, обговорення та проєкти змін до ОПП Інформатика
Запрошуємо, для обговорення та внесення змін до ОПП Інформатика - роботодавців та студентів, які зацікавлені у покращенні якості вищої освіти. Відгуки, зауваження та пропозиції надсилайте за адресою informatics@nure.ua або заповнить форму.
Проєкт змін ОПП Інформатика (редакція від 24.12.2020 року)
Проєкт змін ОПП Інформатика (редакція від 24.01.2020 року)
Результати анонімного анкетування випускників (2020-2021 рік)
Результати анонімного анкетування здобувачів (2020-2021 рік)
Результати анонімного анкетування НПП (2021 рік)
Результати анонімного анкетування роботодавців (2020-2021 рік)
Зворотний зв'язок, після громадського обговорення, за пропозиціями та зауваженнями