Магістр
другого (магістрського) рівня вищої освіти
Спеціальність: 122 Комп’ютерні науки
Галузь знань: 12 Інформаційні технології
СЕРТИФІКАТ ПРО АКРЕДИТАЦІЮ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ
Акредитація освітньо-професійної програми "Інформатика", 2021 р.
Відповідь на звіт експертної групи;
Коментар до проекту висновку галузевої експертної ради;
Рішення Національного агентства.
Мета освітньої програми
Освітньо-професійна програма орієнтована на:
– підготовку фахівців з комп’ютерних наук, здатних розв’язувати задачі в галузі професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності у сфері комп’ютерних наук, що передбачає як вільне володіння наявними знаннями, так і спроможність їх застосування на практиці;
– задоволення потреб роботодавців у кваліфікованих фахівцях з інформаційних технологій.
Загальні компетентності (ЗК)
Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
Здатність спілкуватися іноземною мовою.
Здатність вчитися й оволодівати сучасними знаннями.
Здатність бути критичним і самокритичним.
Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
Здатність працювати в команді.
Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
Спеціальні (фахові) компетентності спеціальності (СК)
Розуміння теоретичних засад комп’ютерних наук для об’єктивного оцінювання можливостей використання обчислювальної техніки в певних процесах людської діяльності і визначення перспективних інформаційних технологій.
Здатність комунікувати з представниками різних галузей знань та сфер діяльності з метою з’ясування їх потреб в автоматизації обробки інформації.
Здатність збирати, формалізувати, систематизувати і аналізувати потреби та вимоги до комп’ютерної системи, що розробляється, експлуатується чи супроводжується.
Здатність формалізувати предметну область певного проєкту як складну систему з визначенням ключових елементів та зв’язків між ними, мети та критеріїв оцінки її функціонування у вигляді відповідної інформаційної моделі.
Здатність використовувати математичні методи для аналізу формалізованих моделей предметної області певного проєкту в процесі його реалізації і супроводження.
Здатність збирати і аналізувати дані (включно з великими), для забезпечення якості прийняття рішень.
Здатність розробляти, описувати, аналізувати та оптимізувати архітектурні рішення комп’ютерних систем різного призначення.
Здатність застосовувати існуючі і розробляти нові алгоритми розв’язування задач у галузі комп’ютерних наук: алгоритми розв’язання обчислювальних та логічних задач, алгоритми паралельних та розподілених обчислень, алгоритми аналітичної обробки й інтелектуального аналізу великих даних з оцінкою їх ефективності та складності.
Здатність розробляти програмне забезпечення: розуміти та застосовувати основи логіки для вирішення проблем; вміти конструювати, виконувати та налагоджувати програми за допомогою сучасних інтегрованих програмних (візуальних) середовищ розробки; розуміти методології програмування, включаючи об’єктно-орієнтоване, структуроване, процедурне та функціональне програмування; порівнювати наявні в даний час мови програмування, методології розробки програмного забезпечення та середовища розробки, а також обирати та використовувати ті, що відповідають певному проєкту; вміти оцінювати код для повторного використання або включення до існуючої бібліотеки; вміти оцінювати конфігурацію та вплив на налаштування в умовах роботи з сторонніми програмними пакетами.
Здатність використовувати програмні інструментами для організації командної роботи над проєктом.
Здатність розробляти та адмініструвати бази даних та знань, володіти сучасними теоріями та моделями даних та знань, методами їх інтерактивної та автоматизованої розробки, технологіями обробки та візуалізації.
Здатність оцінювати якість ІТ-проєктів, комп’ютерних програмних систем різного призначення, володіти методологіями, методами і технологіями забезпечення та вдосконалення якості ІТ- проєктів, комп’ютерних та програмних систем на основі міжнародних стандартів оцінки якості програмного забезпечення інформаційних систем, моделей оцінки зрілості процесів розробки інформаційних та програмних систем.
Здатність ініціювати та планувати процеси розробки комп’ютерних систем та програмного забезпечення, включно з його розробкою, аналізом, тестуванням, системною інтеграцією, впровадженням і супроводом.
Здатність виявляти проблемні ситуації в процесі експлуатації програмного забезпечення і формулювати завдання для його модифікації або реінжинірингу.
Здатність документувати хід та результати проєктної роботи, володіти основними методологіями, стандартами та архітектурними фреймворками, що визначають сукупність, структуру та зміст проєктної та робочої документації комп’ютерних та програмних систем різного призначення.
Здатність аналізувати сучасні світові тенденції розвитку комп’ютерних наук та уявляти перспективи розвитку інформаційних технологій, моделювати процеси розвитку і трансформації інформаційно-комунікаційних технологій в практичній професійній роботі.
Розуміння інноваційного характеру ІТ-проєкту як системи взаємопов’язаних цілей і програм їхнього досягнення, що являють собою комплекс науково-дослідних, дослідно-конструкторських, виробничих, організаційних, фінансових, комерційних та інших заходів, відповідним чином організованих, оформлених комплектом проєктної документації, що забезпечують ефективне вирішення конкретного науково-технічного завдання, вираженого в кількісних показниках.
Здатність до аналізу бібліографічних джерел у відповідності до певної науково-технічної задачі: вміти проводити пошук і порівняльний аналіз бібліографічних джерел у відповідності до поставленої мети, визначати неповноту наявної науково-технічної інформації.
Здатність до представлення наукових результатів: знати стандарти і вимоги до науково-технічних текстів у галузі комп’ютерних наук, вміти цитувати бібліографічні джерела, розуміти вимоги до академічної доброчесності.
Програмні результати навчання (РН)
Ідентифікувати поняття, алгоритми та структури даних необхідні для опису предметної області розробки або дослідження; забезпечити декомпозицію поставленої задачі з метою застосування відомих методів і технологій для її вирішення.
Обирати належні засоби для розробки або дослідження (мова програмування, програмне забезпечення), що дозволяють знайти правильне і ефективне рішення.
Аналізувати проміжні результати розробки або дослідження з метою з’ясування їх відповідності вимогам; розробляти тести та використовувати засоби верифікації, щоб переконатися у якості прийнятих рішень.
Аналізувати предметну область розробки або дослідження, використовуючи наявну документацію, консультації з стейкхолдерами; розробляти документацію, що фіксує як функціональні, так і нефункціональні вимоги до розробки чи дослідження.
Моделювати об’єкт розробки або дослідження з точки зору функціональних компонентів (підсистем) таким чином, щоб полегшити та оптимізувати роботу над проєктом; використовувати наявні технології та методи динамічного і статичного аналізу програм для забезпечення якості результату.
Визначати, оцінювати та порівнювати різні технології (методи, мови, алгоритми, графіки робіт) з метою встановлення пріоритетів у відповідності з різними критеріям продуктивності та якості, що визначені завданням.
Володіти принципами, техніками та засобами розробки або дослідження, що використовуються у предметній області розробки або дослідження; створювати прототипи програмного забезпечення, щоб переконатися, що воно відповідає вимогам до розробки; виконувати його тестування і статичний аналіз, щоб переконатися у відповідності завданню розробки або дослідження.
Розробляти та забезпечувати заходи з моніторингу, оптимізації, технічного обслуговування, виявлення відмов тощо.
Демонструвати здатність участі у колективній роботі, використання інструментів колективної розробки чи дослідження.
Вміти спілкуватися з людьми, які не є професіоналами у галузі комп’ютерних наук, з метою виявлення їх потреб щодо комп’ютеризації процесів, до яких вони залучені.
Користуватись документацією і довідковими матеріалами, підручниками чи посібниками з розробки програмного забезпечення; вміти писати технічні звіти і презентувати результати своєї роботи як державною так і іноземною мовами.
Забезпечувати відстеження стану розробки, відображення його у технічній документації з використанням засобів управліннямверсіями документів.
Враховувати соціально-економічні аспекти проєкту в контексті завдання розробки або дослідження, зокрема несуперечливість технічного прогресу і етичних стандартів.
Вміти проводити пошук і порівняльний аналіз бібліографічних джерел у відповідності до поставленої мети, визначати неповноту наявної науково-технічної інформації.
Аналізувати сучасні світові тенденції розвитку комп’ютерних наук та уявляти перспективи розвитку інформаційних технологій.
Знати стандарти і вимоги до науково-технічних текстів у галузі комп’ютерних наук, вміти цитувати бібліографічні джерела, розуміти вимоги до академічної доброчесності.
Силабуси навчальних дисциплін
1 Семестр
Комп'ютерний зір - OK 1.2 (5 ЄКТС) - проф. Машталір В.П.
Обчислювальний інтелект - ОК 1.3 (5 ЄКТС) - проф. Бодянський Є.В.
Теорія комп'ютерних систем та методологія їх проєктування - ОК 1.4 (5 ЄКТС) - проф. Міщеряков Ю. В.
Аналітика великих та довільних даних - ОК 1.5 (6 ЄКТС) - проф. Кіріченко Л.О.
Методологія стиснення даних - ОК 2.1 (4 ЄКТС) - проф. Машталір С.В.
Вибіркові дисципліни
Структурний аналіз та інтелектуальне оброблення багатовимірних даних - ВБ 2.1 (5 ЄКТС) - проф. Гороховатський В.О.
Класифікація даних в інтелектуальних системах - ВБ 2.2 (5 ЄКТС) - проф. Гороховатський В.О.
2 Семестр
Нечіткі моделі та методи аналізу даних - ОК 1.6 (5 ЄКТС) - проф. Петров К.Е.
Технології управління та оцінювання ІТ-проєктів, комп'ютерних і програмних систем - ОК 1.7 (3 ЄКТС) - доц. Сакало Є.С.
Класифікація та кластеризація відео даних - ОК 2.2 (4 ЄКТС) - проф. Машталір В.П.
Вибіркові дисципліни
Методи оптимізації в машинному навчанні - ВБ 2.3 (5 ЄКТС) - доц. Шафроненко А.Ю.
Глибинне навчання - ВБ 2.4 (5 ЄКТС) - доц. Шафроненко А.Ю.
Інформаційні технології планування ІТ-стартапів - ВБ 2.5 (5 ЄКТС) - доц. Творошенко І.С.
Методологія організації розроблення ІТ-проєкту - ВБ 2.6 (5 ЄКТС) - доц. Творошенко І.С.
Технології тестування програмного забезпечення комп'ютерних систем - ВБ 2.7 (5 ЄКТС) - доц. Тітова О.В.
Технології врахування вимог до програмного забезпечення інформаційних систем - ВБ 2.8 (5 ЄКТС) - доц. Тітова О.В.
3 Семестр
Методи аналізу візуальної інформації в комп'ютерних системах - ОК 2.3 (4 ЄКТС) - доц. Кобилін О.А.
Сучасні методи розпізнавання образів - ОК 2.4 (3 ЄКТС) - доц. Любченко В.А.
Організація, методологія та інформаційні технології в наукових дослідженнях - ОК 2.5 (3 ЄКТС) - доц. Творошенко І.С.
Практика за темою кваліфікаційної роботи - ОК 2.6 (10 ЄКТС) - доц. Творошенко І.С.
Кваліфікаційна робота - ОК 2.7 (10 ЄКТС)
Гуманітарні та соціально-економічні дисципліни
Українська мова як іноземна - ОК 1.1* - (3 ЄКТС) - Доцент кафедри мовної підготовки Деркач Г. О.
Інтелектуальна власність - ВБ 1.1 - (3 ЄКТС) - Професор кафедри програмної інженерії Дудар З. В.
Ділова іноземна мова - ВБ 1.2 - (3 ЄКТС) - Доцент кафедри іноземних мов Кринська Н. В.
Філософські проблеми наукового пізнання - ВБ 1.3 (3 ЄКТС) - Доцент кафедри філософії Покровський А. М.
Педагогіка вищої школи - ВБ 1.4 - (3 ЄКТС) - Старший викладач кафедри філософії Митцева О.С.
Економічне обґрунтування проєктів - ВБ 1.5 - Доцент кафедри економічної кібернетики та управління економічною безпекою Стороженко О. В.
Опитування, обговорення та проєкти змін до ОПП Інформатика
Запрошуємо, для обговорення та внесення змін до ОПП Інформатика - роботодавців та студентів, які зацікавлені у покращенні якості вищої освіти. Відгуки, зауваження та пропозиції надсилайте за адресою informatics@nure.ua або заповнить форму.
Проєкт змін ОПП Інформатика (редакція від 24.12.2020 року)
Проєкт змін ОПП Інформатика (редакція від 24.01.2020 року)
Результати анонімного анкетування випускників (2020-2021 рік)
Результати анонімного анкетування здобувачів (2020-2021 рік)
Результати анонімного анкетування НПП (2021 рік)
Результати анонімного анкетування роботодавців (2020-2021 рік)
Зворотний зв'язок, після громадського обговорення, за пропозиціями та зауваженнями