Бакалавр
Освітньо-професійна програма «Інформатика» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти
Спеціальність: 122 Комп’ютерні науки
Галузь знань: 12 Інформаційні технології
Кваліфікація: Бакалавр, Комп’ютерні науки, Інформатика
Профіль освітньо-професійної програми «Інформатика»
за спеціальністю 122 Комп’ютерні науки
Загальні компетентності (ЗК)
Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
Здатність спілкуватися іноземною мовою.
Здатність вчитися й оволодівати сучасними знаннями.
Здатність до пошуку, обробки та аналізу інформації з різних джерел.
Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
Здатність працювати в команді.
Здатність бути критичним і самокритичним.
Здатність розробляти та управляти проєктами.
Здатність приймати обґрунтовані рішення.
Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків.
Здатність діяти на основі етичних міркувань.
Фахові компетентності спеціальності (ФК)
Здатність до математичного та логічного мислення, формулювання та досліджування математичних моделей, зокрема дискретних математичних моделей, обґрунтовування вибору методів і підходів для розв’язування теоретичних і прикладних задач у галузі комп’ютерних наук, аналізу та інтерпретування отриманих результатів.
Здатність до виявлення закономірностей випадкових явищ, застосування методів статистичної обробки даних та оцінювання стохастичних процесів реального світу.
Здатність до побудови логічних висновків, використання формальних мов і моделей алгоритмічних обчислень, проєктування, розробка та аналіз алгоритмів, оцінювання їх ефективності та складності, розв’язності та нерозв’язності алгоритмічних проблем для адекватного моделювання предметних областей.
Здатність опанувати сучасні методи математичного моделювання об’єктів, процесів і явищ, розробляти моделі й алгоритми чисельного розв’язування задач математичного моделювання зурахуванням похибок наближеного чисельного розв’язування професійних задач.
Здатність здійснювати формалізований опис задач дослідження операцій в організаційно-технічних і соціально-економічних системах різного призначення, визначати їх оптимальні рішення, будувати моделі оптимального вибору управління з урахуванням змін параметрів економічної ситуації, оптимізувати процеси управління в системах різного призначення та рівня ієрархії.
Здатність до системного мислення, застосування методології системного аналізу для дослідження складних проблем різної природи, методів формалізації та розв’язуванні системних задач, що мають суперечливі цілі, невизначеності та ризики.
Здатність проєктувати та розробляти програмне забезпечення із застосуванням різних парадигм програмування: узагальненого, об’єктно-орієнтованого, функціонального, логічного, з відповідними моделями, методами й алгоритмами обчислень, структурами даних і механізмами управління.
Здатність реалізувати багаторівневу обчислювальну модель на основі архітектури клієнт-сервер, включаючи бази даних, сховища даних і бази знань, для забезпечення обчислювальних потреб багатьох користувачів, обробки транзакцій, у тому числі на хмарних сервісах.
Здатність до інтелектуального багатовимірного аналізу даних та їхньої оперативної аналітичної обробки з візуалізацією результатів аналізу в процесі розв’язування прикладних задач у галузі комп’ютерних наук.
Програмні результати навчання (ПРН)
Когнітивна сфера (предметна область)
Застосовувати теоретичні та практичні основи методології та технології моделювання, реалізовувати алгоритми моделювання для дослідження характеристик і поведінки складних об’єктів і систем, проводити експерименти за допомогою програми моделювання з обробкою й аналізом результатів.
Застосовувати методології, технології та інструментальні засоби для управління процесами життєвого циклу інформаційних і програмних систем, продуктів і сервісів інформаційних технологій відповідно до вимог замовника.
Забезпечити організацію обчислювальних процесів в інформаційних системах різного призначення з урахуванням архітектури, конфігурування, показників результативності функціонування операційних систем і системного програмного забезпечення.
Аналізувати функціональне моделювання бізнес-процесів, побудову та практичне застосування функціональних моделей організаційно-економічних і виробничо-технічних систем, методів оцінювання ризиків проєктування ІС, синтезу складних систем на засадах використання її комп’ютерної моделі.
Реалізовувати високопродуктивні обчислення на основі хмарних сервісів і технологій, паралельних і розподілених обчислень при розробці й експлуатації розподілених систем паралельної обробки інформації.
Застосовувати сучасні методи кластеризації та технології розпізнавання образів для подальшої розробки програмного застосунку вирішення спеціалізованих практичних завдань.
Проводити аналіз візуалізації даних та обробку мультимедійних даних для подальшої розробки програмного застосунку вирішення спеціалізованих практичних завдань.
Застосовувати ґрунтовні знання основних форм і законів абстрактно-логічного мислення, основ методології наукового пізнання, форм і методів вилучення, аналізу, обробки та синтезу інформації в предметній області комп’ютерних наук.
Використовувати інструментальні засоби розробки клієнт- серверних застосувань, проєктувати концептуальні, логічні та фізичні моделі баз даних, розробляти та оптимізувати запити до них.
Володіти навичками використання методології управління життєвим циклом програмного забезпечення, продуктів і сервісів інформаційних технологій відповідно до вимог і обмежень замовника, вміти готувати проєктну документацію (техніко-економічне обґрунтування, угоду, технічне завдання, бізнес-план, креативний бриф, договір, контракт).
Застосовувати методи та алгоритми інтелектуального аналізу даних для задач класифікації, прогнозування, кластерного аналізу, пошуку асоціативних правил з використанням програмних інструментів підтримки багатовимірного аналізу даних на основі технологій DataMining, TextMining, WebMining.
Застосовувати знання методології та CASE-засобів проєктування складних систем, методів структурного аналізу систем, об’єктно-орієнтованої методології проєктування в процесі побудови і практичного застосування функціональних моделей організаційно-економічних і виробничо-технічних систем.
Застосовувати методологію імітаційного моделювання об’єктів, процесів і систем, планувати та проводити експерименти з моделями, прийняття рішень щодо досягнення мети за результатами моделювання.
Створювати розподілені бази даних, сховища та вітрини даних, бази знань, у тому числі на хмарних сервісах, із застосуванням мов Web-програмування.
Володіти мовами системного програмування та методами розробки програм, що взаємодіють з компонентами комп’ютерних систем, демонструвати знання мережних технологій, архітектури комп’ютерних мереж і практичні навички технології адміністрування комп’ютерних мереж та їх програмного забезпечення.
Демонструвати знання концепції інформаційної безпеки, принципів безпечного проєктування програмного забезпечення, забезпечувати безпеку комп’ютерних мереж в умовах неповноти та невизначеності вихідних даних.
Виконувати паралельні та розподілені обчислення, застосовувати чисельні методи та алгоритми для паралельних структур, мови паралельного програмування при розробці та експлуатації паралельного та розподіленого програмного забезпечення.
Ціннісно-мотиваційна сфера
Виявляти здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку.
Організувати власну діяльність з дотриманням норм діючого авторського права та законодавчої бази України з питань інтелектуальної власності.
Написати наукову статтю (доповідь) на державній та/або іноземній мові з використанням наукової та навчальної літератури з прикладної математики, довідників, словників, документів та іншої науково-технічної інформації, з дотриманням норм авторського права.
Ефективно спілкуватися з питань інформації, ідей, проблем та рішень зі спеціалістами та суспільством загалом.
Демонструвати навички професійного спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та принаймні ще однією з поширених європейських мов.